Hoe registreren?

Registreren: leerkrachten en andere medewerkers

  • Klik rechtsboven op 'Aanmelden', kies voor 'Registreren', en zoek uw school op op postcode.
  • Kies uw school uit de lijst en ga na of de getoonde gegevens kloppen.
  • Kies vrij een gebruikersnaam voor uzelf en vul uw gegevens in.
  • Na registratie ontvangt u zelf een e-mail met een link om de gebruikersaccount te valideren en een wachtwoord te kiezen.
    Tegelijkertijd wordt er ook een e-mail gestuurd naar de directie van de school via het officieel gekende e-mailadres van de school.
    Uw gebruikersaccount zal pas toegang geven tot de afgeschermde gegevens op deze website wanneer de directie haar eigen account geactiveerd heeft en formeel bevestigd heeft dat de persoon in kwestie inderdaad verbonden is aan deze school.
  • Uw registratie blijft geldig tot het einde van het lopende kalenderjaar.

 

Registreren: directie

Directies van Vlaamse onderwijsinstellingen voor basis- en voltijds secundair onderwijs hoeven zichzelf niet te registreren door hun school op te zoeken in de lijst. Directies hebben namelijk automatisch een gebruikersaccount op deze website.

De directie-account van een school heeft het instellingsnummer als gebruikersnaam en is gekoppeld aan het officiƫle e-mailadres van de school zoals dat bij de overheid gekend is.

Een actieve directie-account is noodzakelijk om medewerkers te registreren, en om als school feedback te kunnen aanvragen. 

De directie-account activeren kan op drie manieren:

  • Via de link die u per mail ontvangt bij de start van een nieuw kalenderjaar.
  • Via de link die u per mail ontvangt wanneer er zich voor de eerste keer een medewerker heeft geregistreerd in naam van uw school.
  • Door op de website op ‘Aanmelden’ te klikken, het instellingsnummer in te tikken als Gebruikersnaam en enkele willekeurige tekens als Wachtwoord. Het systeem zal dan automatisch een activatiemail sturen naar het officieel gekende e-mailadres van de school.
    Op deze manier kunt u ook eenvoudig uw wachtwoord voor de directie-account opnieuw instellen.

De directie-account is, net als gewone gebruikersaccounts, geldig van januari tot december van het lopende kalenderjaar.

Tips:

  • Om het instellingsnummer te gebruiken als gebruikersnaam, dient u eventuele nullen vooraan weg te laten.
    • Wel: 12345
    • Niet: 012345
  • Met de directie-account kunnen o.a. de gegevens en de registraties van medewerkers van de school beheerd worden (in het Portaal bovenaan). Zo kunt u bijvoorbeeld een medewerker aanduiden als Beheerder zodat hij/zij een aantal zaken mee kan opvolgen.
  • Het afsluiten van de feedbackmodule en de definitieve feedbackaanvraag doorsturen naar de onderzoekers, kan alleen maar gebeuren door de directie zelf of door een Beheerder.